Druga rzecz jaką się nasuwa, to kwestia właściwego rozumienia pojęcia „inwestowanie”. Kraków Airport Hotel to spółka, która od 10 lat zarządza hotelem Hilton Garden Inn Kraków Airport w podkrakowskich Balicach. Obecnie nasz zespół liczy ponad 120 osób. Przez lata ewoluował, a sposób zarządzania nim ulegał wielu zmianom i modyfikacjom, których celem było usprawnianie działania biznesu i sprawianie, że „nasz hotel” stanie się miejscem pracy profesjonalnych hotelarzy z zamiłowaniem do branży. Cel został osiągnięty - to z perspektywy lat mogę ocenić jednoznacznie. Czy wiązał się z „inwestowaniem”? Oczywiście! Co więcej, jestem przekonana, że zarządzający i właściciele naszej spółki jednomyślnie zgodzą się, że były to mocno trafione inwestycje.
Co było kosztem i wiązało się z poniesieniem nakładów? Przede wszystkim: czas, cierpliwość, akceptacja ryzyka, zaangażowanie, wytrwałość, zwinność i zdolność do adaptacji wobec zmian. Co zyskaliśmy?Zaangażowany zespół, w którym poziom rotacji w 2023 r. wynosił 14 proc. w ujęciu rocznym, poziom zadowolenia z pracy pracowników wyrażony wskaźnikiem NPS w ostatnim badaniu 61 punktów, a średnia ocena kadry menedżerskiej ocenianej przez podległych pracowników na poziomie 3,75/4. Te wskaźniki utwierdziły nas w przekonaniu, że obrany kierunek działania, choć ryzykowny i nieszablonowy, był słuszny.
Jako dojrzała organizacja, mamy pewne zasady, których mocno się trzymamy. Dają nam poczucie stabilności i wyznaczają trajektorię naszego działania. To przede wszystkim wartości: uczciwość, rzetelność i przedsiębiorczość, z którymi się utożsamiamy i które są nam bliskie. To partnerskie relacje na linii pracownik-pracodawca, przejawiające się wzajemnym zrozumieniem i działaniem jednego na rzecz dobra drugiego.
Ważna jest również transparentność działania i otwartość na pomysły pracowników...G
Cały artykuł na łamach pierwszego numeru magazynu "Guest Experience Manager".