Już po pierwszej rozmowie z Bartkiem Matusiakiem, wydawcą serwisu gxmanager.pl, wiedziałam, że to będzie świetny projekt. Podobnie czujemy tematy „doświadczania” i tego, jak bardzo są dzisiaj ważne zarówno dla konsumentów, jak i pracowników. Powiedzmy to może wprost: jesteśmy „freekami” Customer Experience (CX). Ta propozycja, to także docenienie naszej branży hotelowej i wejście przez nas do innych branż, gdzie „experience” ma znaczenie. Byłam zaszczycona, kiedy Bartek zaproponował mi, abym została redaktor naczelną serwisu i równolegle e-magayznu "Guest Experience Manager, który niebawem pojawi się na rynku. Przyjęłam to bez wahania i rozpoczęliśmy w pierwszej kolejności wspólną pracę nad serwisem. Tym samym branża hotelarska dołączyła do grupy wydawnictw: Customer Experience Managera, Employee Experience Managera, Patient Experience Managera i Customer Success Managera!
Tak, jak wspomniałam - serwis gxmanager.pl to pierwszy krok, drugim będzie e-magazyn "Guest Experience Manager", a potem - czego sobie i wydawcy życzę - wydanie papierowe "Guest Experience Managera". Dlatego już dzisiaj zapraszam tych, którzy chcą budować swoją markę pracodawcy w hotelarstwie wspólnie z nami i zdecydują się w to zainwestować. Jednocześnie dla hoteli otwierają nowe możliwości promocyjne dla Waszych usług w innych wspomnianych wyżej serwisach. Tam znajdziecie ludzi z innych branż, którzy wiedzą, jak ważne jest zarządzanie doświadczeniami konsumentów. Cieszę się, że będziemy mogli także korzystać z doświadczeń innych branż i doskonalić się w zarządzaniu doświadczenia gości i pracowników w hotelarstwie.
„To usługa o zupełnie innej specyfice, nie możemy się z nimi porównywać” mawiają niekiedy menedżerowie. Tymczasem klienci, nie pytając pozwolenie, śmiało dokonują takich porównań – czytamy w raporcie Deloitte „Polish CX Drivers 2020 – badanie doświadczeń klientów”. Do czasu zapoznania się z tym badaniami myślałam bardzo podobnie, bo odkąd pamiętam, to słyszałam, że hotelarstwo jest wyjątkowe. I pewnie jest nadal, tylko musimy wziąć pod uwagę, że my się zmieniliśmy jako konsumenci, a cyfryzacja po pandemii według McKinsey przyspieszyła o 7 lat.
Last, but not least. Chciałabym też podziękować za zaufanie wszystkim autorom, którzy jako pierwsi publikują w serwisie. To były dla mnie bardzo ważne rozmowy, a Wasz entuzjazm dodawał mi skrzydeł, by powstał "Guest Experience Manager". Wierzę w edukację, która inspiruje do działania i tak samo wierzę w moc dzielenia się dobrymi praktykami. I mam nadzieję, że takim miejscem będzie dla Was serwis gxmanager.pl, jak i magazyn "Guest Experience Manager".
Violetta Hamerska
Redaktor naczelna magazynu "Guest Experience Manager"